تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
قیمت بیت کوین| قیمت بیت کوین امروز|قیمت بیت کوین امروز 7 فروردین 1401| جدیدترین قیمت انواع ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین امروز 7 فروردین 1401| جدیدترین قیمت انواع ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین، اتریوم، تتر و سایر ارز‌های دیجیتال (رمزارزها) به دلار و تومان امروز یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.
کد خبر: ۳۷۶۴۲

قیمت بیت کوین امروز 20 دی 1400| خبر خوش برای ارز رمز بازها

قیمت بیت کوین امروز با افزایش مواجه شد. قیمت بیت کوین با حمایت های ایلان ماسک افزایشی می شود. قیمت بیت کوین پس از چند روز که در مدار نزولی قرار داشت، حال به شرایط ایده آل رسیده است. قیمت بیت کوین از ثبات خاصی برخوردار نیست. قیمت بیت کوین همواره با تنش همراه است.

قیمت بیت کوین امروز

رمزارز
قیمت (دلار)
قیمت (تومان)
BTC Bitcoin BTC 44,655.67 $ 1,230,121,842
ETH Ethereum ETH 3,151.22 $ 86,838,274
USDT Tether USDT 1.00 $ 27,490
BNB BNB BNB 417.00 $ 11,597,049
USDC USD Coin USDC 1.00 $ 27,793
XRP Ripple XRP 0.84 $ 23,072
ADA Cardano ADA 1.15 $ 31,836
SOL Solana SOL 102.13 $ 2,814,517
LUNA Terra LUNA 91.38 $ 2,516,788
AVAX Avalanche AVAX 86.41 $ 2,385,138
DOT Polkadot DOT 21.05 $ 579,484
DOGE Dogecoin DOGE 0.14 $ 3,887
BUSD BUSD BUSD 1.00 $ 27,529
TerraUSD UST 1.00 $ 28,870
SHIB SHIBA INU SHIB 0.00 $ 1
MATIC Polygon MATIC 1.62 $ 44,674
Wrapped Bitcoin WBTC 44,660.14 $ 1,288,578,900
Cronos CRO 0.46 $ 13,300
Dai DAI 1.00 $ 28,850
LTC Litecoin LTC 125.20 $ 3,483,842
NEAR NEAR Protocol NEAR 12.94 $ 356,366
ATOM Cosmos ATOM 28.92 $ 811,979
LINK ChainLink LINK 16.02 $ 441,774
UNI Uniswap UNI 10.76 $ 293,533
FTT FTX Token FTT 50.28 $ 1,384,812

در حال حاضر ۴۲.۳۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷.۴۹ میلیارد دلار است که ۱۶.۶۳ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۹۲ میلیارد دلار است که ۱۲.۴۹درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۱.۷۱ میلیارد دلار است که ۸۱.۹۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۷:۴۵ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۴۴ هزار و ۳۵۳.۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۳۳ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳ هزار و ۱۰۶.۷۳دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۱ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۴۰۸.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۲ درصد افزایش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۹۸.۲۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:۵.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۷۹ درصد افزایش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۷۹ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۸۲۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۸ درصد افزایش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۲۰.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۸۶ درصد افزایش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۱۹ درصد افزایش

تحلیلگران تکنیکال، موارد غیرعادی‌تری را مشاهده می‌کنند، به‌عنوان‌مثال، شناسایی سطوح عددی و الگوهای معاملاتی که ممکن است نشان‌دهنده یک شکست پایدار باشد چیزی که می‌تواند بیت‌کوین را از محدوده خود خارج کند و باعث بهبودی قوی یا بازار نزولی دیگری شود.

در ذیل دیدگاه‌ پنج تحلیلگر در مورد سطوح کلیدی در جهت صعودی و نزولی بودن این رمزارز دیجیتال ذکر شده است.

کتی استاکتون، بنیان‌گذار شرکت فرلید استراتژیز (Fairlead Strategies) از الگوهای معاملاتی سخن می‌گوید که آنها را «ابر روزانه» و «ابر هفتگی» می‌نامد، شاخص‌های پیروی از روندی که به شناسایی سطوح حمایت فنی و مقاومت کمک می‌کنند. وی بیان کرد که بیت‌کوین با مقاومت بعدی خود در منطقه ۵۰ هزار تا ۵۱ هزار دلاری قرار می‌گیرد و میزان افزایش ثانویه آن نزدیک به ۵۵ هزار دلار است.

به گفته ران ویلیام، بنیان‌گذار شرکت ادوایزری مارکت آر دبلیو ( RW Market Advisory) منطقه شکست تاکتیکی کلیدی بیت‌کوین بین ۴۴ هزار و ۵۵۰ تا ۴۶ هزار دلار باقی می‌ماند. وی در پیش‌بینی خود از الگوهای «مدل انباشت» یاد می‌کند که اخیرا توسط جریان‌های امن ناشی از تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی حمایت شده است.

کریستوفر گرافتون، مدیر عامل وکتیسما (Vectisma) گفت: اگر بیت‌کوین یک شکست پایدار بالاتر از مقاومت کلیدی در ۴۵ هزار دلار را مدیریت کند، درهای بعدی را برای ۵۴ هزار دلار می‌گشاید.

جاناتان چیسمن از صرافی ارز دیجیتال FTX نیز به میانگین متحرک ۵۰ روزه همچنین پایین‌ترین سطح اخیر در حدود ۳۳ هزار دلار و ۳۴ هزار و ۵۰۰ به‌عنوان سطوح قابل مشاهده اشاره می‌کند و سطح ۲۹ هزار دلار را «سطح نزولی بزرگ» می‌داند.

ویلیام افزود: حمایت نزولی به مراتب بیشتر در ۲۰ هزار دلار خواهد بود. وی می‌گوید: این یک سطح مهم روان‌شناختی و یک هدف در تحلیل رگرسیون بلندمدت است. بیت‌کوین از دسامبر ۲۰۲۰ تا این حد پایین معامله نشده است.

اندی داد، تحلیلگر فنی در لوئیس کپیتال مارکتز پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین از خط گردن الگویی که وی آن را بالای سر و شانه پایین نامیده است نزول می‌کند یعنی از هدف ۱۶ هزار و ۱۰۰ دلار پایین می‌آید که ۷۷ درصد کمتر از سطح اوج بیت‌کوین در ماه نوامبر است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۷۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۸ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۳۹.۱۶۳.۵۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹.۶۵ میلیارد دلار است که ۱۰.۳۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۲.۹۸ میلیارد دلار است که ۱۶.۲۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۷.۱۹ میلیارد دلار است که ۸۴.۳۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

بخشی از توضیح برای این کاهش شدید در ارزش بیت کوین به اصلاحات پوششی از سوی فدرال رزرو ایالات‌متحده مربوط می‌شود. ریک ادلمن، بنیانگذار شورای مالکیت دیجیتال گفت: این پنجمین بار است که ارزش بیت کوین ۵۰ درصد یا بیشتر از زمان آغاز به کار آن در سال ۲۰۰۹ کاهش یافته است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۷۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱.۷۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۴۵ میلیارد دلار است که ۲۹.۹۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۰۷ میلیارد دلار است که ۱۴.۰۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۸.۲۱ میلیارد دلار است که ۸۱.۴۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

از زمان افزایش بی ثباتی و نوسانات بازار در روز جمعه، یعنی هنگامی که بیت کوین پس از آخرین ممنوعیت‌های اعمال شده توسط دولت چین تقریباً ۴۰۰۰ دلار ارزش خود را تنها ظرف چند دقیقه از دست داد، این دارایی هیچ رشد قابل توجهی را تجربه نکرده است.

برعکس، با وجود چند تلاش کوتاه برای بهبودی وضعیت که روز شنبه شاهد بودیم، خرس‌ها همچنان بیت کوین را به سمت پایین سوق دادند. روز یکشنبه، قیمت به سمت تراز ۴۰۰۰۰ دلار سقوط کرد، اما گاو‌ها موفق شدند آن را از سقوط بیشتر به سطوح پایین‌تر نجات دهند.

پس از صعود تا تراز ۴۲۰۰۰ دلار، دیروز شاهد کاهش قیمت دیگری بودیم که بیت کوین را دوباره به مرز ۴۰۷۰۰ دلار نزدیک کرد. در حال حاضر، این ارز دیجیتال تقریباً ۲۰۰۰ دلار بهبود یافته و بالای مرز ۴۲۰۰۰ دلار در حال ترید شدن است.

بیت کوین در حال حاضر زیر ۴۲، ۵۰۰ دلار معامله می‌شود. از نقطه نظر صعودی، مقاومت فوری نزدیک به ۴۲۰۰۰ دلار است. اولین مقاومت عمده نزدیک به سطح ۴۲، ۱۰۰ دلار است. همچنین یک خط روند نزولی عمده با مقاومت نزدیک به ۴۲، ۱۰۰ شکل گرفته است. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۴۲، ۶۰۰ دلار است.

اگر بیت کوین نتواند منطقه مقاومت ۴۲، ۱۰۰ دلاری را بشکند، ممکن است روند نزولی خود را ادامه دهد. حمایت فوری در روند نزولی نزدیک به سطح ۴۱، ۲۰۰ دلار است. حمایت اصلی نزدیک منطقه ۴۰، ۷۵۰ دلار است. نزدیک شدن به سطح پشتیبانی ۴۰، ۷۵۰ دلار ممکن است قیمت را به منطقه ۴۰، ۰۰۰ دلار برساند. هرگونه ضرر بیشتر می‌تواند باعث کاهش بیشتر به ۳۸۰۰۰ دلار شود.

نانسی وندن هوتن، اقتصاددان ارشد آکسفورد، می‌گوید: «بازار رمز ارز‌ها به اندازه کافی از محدودهایت عبور کرده است، اما من فکر می‌کنم که اضطراب و بی ثباتی به سرعت وارد بازار ارز‌های دیجیتالی خواهد شد.»

اقتصاددانان هشدار می‌دهند که اگر دولت آمریکا در پرداخت بدهی‌ها و انجام سایر تعهدات قانونی خود مانند تأمین بودجه تأمین اجتماعی و حقوق سربازان عمل نکند، بازار‌ها ممکن است دوباره دچار یک تکان شدید شوند و به نظر نمی‌رسد راه حل سریع برای آن‌ها وجود داشته باشد.

همچنین ایلان ماسک با اشاره به اینکه نمی‌توان ارز‌های دیجیتال را از بین برد، اظهار داشت که مقامات می‌توانند با وضع قوانین سخت‌گیرانه، تنها پیشرفت آن‌ها را کندتر کنند؛ و از دولت خواست کاری نکنند. از دید این افراد دولت‌ها دشمن شماره یک بیت کوین هستند.

مایکل ون‌دپوپ، تحلیلگر برجسته ارز‌های دیجیتال عقیده دارد وقتی قیمت بیت‌کوین از ۲۸ هزار دلار به ۵۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد احتمال اصلاح ۲۵ درصدی در این ماه زیاد بود. برای شروع روند صعودی بازار بیت‌کوین باید مقاومت محدوده ۵۲ هزار دلار را پشت سر بگذارد و تا زمانی که این اتفاق نیوفتد بازار روندی رنچ میان محدوده ۴۲ تا ۵۲ هزار دلار دارد.

بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده میانگین متحرک ۵۰ روزه خود معامله می‌شود و کارشناسان عقیده دارند اگر محدوده ۴۰ هزار دلار از دست برود احتمال ریزش بیت‌کوین تا محدوده ۲۰ هزار دلار وجود دارد. برخی تحلیلگران معنقدند در ۵۰ سال آینده، شبکه بیت کوین حتی کندتر و گرانتر می‌شود: پاداش ماینر‌ها به صفر می‌رسد و نهنگ‌ها ممکن است شروع به خاموش کردن شبکه کنند.

آن‌ها پل‌های بین بیت کوین و سایر بلاک چین‌ها را رها کرده و “بیت کوین‌های پیچیده” را به آدرس‌های نابود کننده ارسال می‌کنند. بنابراین، هنگامی که چیزی برای ایمن سازی وجود ندارد، شبکه برای همیشه متوقف می‌شود. در این زمان، همه بیت کوین‌ها در بلاکچین‌های مختلف در حال تغییر هستند. بنابراین، طلای دیجیتال همیشه اولین دارایی کمیاب در عصر Web۳ باقی خواهد ماند

ریزش بیت‌کوین باعث شد که حدود ۲۰۰ میلیون دلار از ارزش بازار رمزارز‌ها کاسته شود. برخی از کارشناسان عقیده دارند بر اساس سیر تاریخی بیت‌کوین شرایطی مشابه سالب ۲۰۱۴ دارد و احتمال ریزش این ارز تا محدوده ۲۰ هزار دلار کم نیست.

این معامله‌گر با نام مستعار dave the wave به ۷۷ هزار دنبال‌کننده خود گفت: روند قیمتی فعلی بیت‌کوین مشابه سال ۲۰۱۴ است. زمانی بیت‌کوین از ۹۸۸ دلار تا ۱۶۰ دلار ریزش کرد. البته این معامله‌گر گفته این بدترین سناریو برای بازار است.

از طرفی الگوی صلیب تشکیل شده توسط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و ۵۰ روزه نشان‌دهنده یک سیگنال صعودی است و احتمالا خریداران در آینده تجمع می‌کنند.

نباید از این نکته غافل شد که قیمت بیت کوین پس از اعلام فدرال کمی تغییر کرد و در حدود ۴۳ هزار و ۲۰۰ دلار معامله شد. احتمالاً این نشان می‌دهد که معامله گران هنوز متقاعد نشده اند که فدرال رزرو به این زودی‌ها سخت گیری خواهد کرد.

بسیاری از سرمایه گذاران ارز‌های رمزنگاری شده حدس می‌زنند که «کاهش کمی» یا QE می‌تواند دلار را تضعیف کرده و ارزش بیت کوین را افزایش دهد. بیت کوین همچنان در وال استریت به عنوان یک دارایی سوداگرانه تلقی می‌شود و شرط این است که سرمایه گذاران بیشتری مجبور شوند به دنبال سرمایه گذاری‌هایی مانند QE - شیوه چاپ پول برای تحریک بازار - بازده بازار‌های اوراق قرضه سنتی را سرکوب کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار آمریکا روز دوشنبه گفت بیت‌کوین هیچ تفاوتی با سایر دارایی‌ها ندارد.​

ماینینگ یا استخراج بیت کوین


به دستگاهی که از آن برای استخراج رمز ارزهایی چون بیت کوین استفاده می‌شود دستگاه ماینر یا Asic می‌گویند که در تنوع فراوانی موجود هستند و تنوغ قیمتی بسیار زیادی به نسبت قدرت و توانایی‌های خود دارند.

ماینینگ به زبان ساده فرآیند تایید تراکنش بیت کوین و ثبت آن در دفتر کل توزیع استخراج رمز ارز محسوب می‌شود. افرادی که ارزهای رمزنگاری شده را استخراج می‌کنند و آن را نگهداری یا به فروش می‌رسانند در اصطلاح ماینر خطاب می‌شود. فرآیند استخراج علاوه بر کارکرد اصلی خود، به صورت همزمان به تمرکززدایی در شبکه رمز ارزها و افزایش امنیت شبکه‌ای آن کمک می‌کند و در نهایت پس از طی فرآیند حل جورچین کدگذاری‌های پیچیده‌ موجود در بستر بلاکچین، پاداش خود که استخراج بیت کوین است را دریافت می‌کند.

مجوز صنعتی برای ماینینگ در ایران
در ایران از ۲۸ آبان ۱۳۹۸ به بعد تولید و استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزها به شرط اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیتی قانونی به حساب می‌آید و به گفته بسیاری از فعالان حضور در این عرصه و سرمایه‌گذاری در ماینینگ بسیار ساده و بدون قوانین دست و پا گیر است.

صدور مجوز برای استخراج رمز ارزها اقدامی در راستای شفافیت این صنعت محسوب می‌شود و به گفته مسئولان وزارت صمت در صورتی که مصرف برق ماینرها کمتر از حد صنعتی شدن باشد برای آنان مجوزی صادر نمی‌شود اما کسانی که امکانات اساسی استخراج ارز دیجیتال یعنی برق و زمین را دارند می‌توانند بدون دریافت مجوز استخراج مستقیما پروانه بهره برداری دریافت کنند.

البته استخراج نیاز به سرمایه‌ای نسبتا هنگفت دارد، برای مثال در ماه‌های گرم سال تعرفه برق مصرفی مزرعه‌های ماینینگ برابر با تعرفه برق صادراتی ایران است، هر چند در ماه‌های دیگر هزینه برق نصف این مبلغ محاسبه می‌شود. البته وزارت نیرو برای فعالان این حوزه که به صورت گسترده اقدام به فعالیت می‌کنند تخفیفات ویژه‌ای تا سقف ۳۵ درصد در نظر گرفته است.

انواع دستگاه های ماینر استخراج بیت کوین


فرآیند استخراج بیت کوین یا سایر رمز ارزها از طریق ۴ سخت افزار کامپیوتری امکان پذیر است. اما استخراج بیت کوین تنها با دستگاه‌های Asic یا مدارهای مجتمع یکپارچه هدف محور به صرفه است. این دستگاه به شکل اختصاصی برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده است و تنها روش دارای صرفه برای استخراج بیت کوین و هارد فورک‌های آن مانند بیت کوین کش، لایت کوین یا زی کش استفاده از این دستگاه محسوب می‌شود. این مدارها به صورت مشخص برای استخراج رمز ارزها با سرعت بالا و مصرف برق کم طراحی شده‌اند.

با گسترش و توسعه روز افزون شبکه بلاکچین‌ها و افزایش سختی شبکه و زیان ده بودن سایر روش‌ها این دستگاه‌ها ساخته شدند. در حال حاضر، شرکت‌های چینی بیت مین تکنولوژی (Bitmain Technology) و میکرو بی‌تی (MicroBT) پرچمداران بازار تولید دستگاه‌های ماینر محسوب می‌شوند. اینوسیلیکون (Innosilicon)، کنان (Canaan) و ای‌بنگ (Ebang) نیز دیگر تولیدکنندگان اصلی این دستگاه‌ها در بازار جهان هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز